.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاری هشتمين سالگرد آيت‌الله ايازي

هشتمين سالگرد آيت‌الله ايازي در مسجد جامع رستمكلا برگزار شد.

هشتمين سالگرد ارتحال آيت‌الله ايازي بعداز ظهر امروز با حضور جمعي از مشتاقان او در مسجد جامع رستمكلا و در جوار آرامگاه و حوزه علميه جعفريه اين شهر برگزار شد.

مهم‌ترين علت حضور پر شور مردم حتي از استان‌هاي همجوار در سالگرد ارتحال ايشان را مي‌توان در سادگي و مردمي بودنش دانست.

وي تاكيد خاصي بر نقش بي‌بديل ولايت فقيه در جامعه داشت و جمله مشهور وي يعني «اصل همه اصل‌ها در همه نسل‌ها ولايت فقيه است.»، زينت بخش مكان‌هاي علمي و فرهنگي شد.

‌آيت‌الله ابوالحسن ايازي در سال 1310هجري شمسي در روستاي رستمكلا از توابع شهرستان بهشهر متولد شد، در 1315 به مكتب‌خانه رفت و در 1317 به مدرسه ابتدايي، سپس در سال 1320 در حوزه علميه كوهستان بهشهر دوره‌هاي مقدماتي را گذراند ‌و در 1327 به حوزه علميه قم عزيمت و نزد آيات عظام امام موسي صدر، ميرزا جواد آقا تبريزي، حاج آقا رضا صدر، اردبيلي، فكور يزدي، بتولي گيلاني، راضي تبريزي، اميري مازندراني، سلطاني، مرعشي، حاج شيخ مرتضي حائري، بروجردي و امام خميني (ره) و علامه طباطبايي كسب فيض كرد.

سپس در 1334 به نجف اشرف رفت و نزد آيات عظام شاهرودي، زنجاني، ميرزا هاشم آملي، خويي و حكيم تحصل و در 1341 به زادگاهش رستمكلا بازگشت.

از آنجا كه در خانواده‌اي روحاني پرورش يافت و دوران كودكي‌اش را در اوج اختناق رضاخاني سپري كرد همچنين با توجه به همزماني دوران تحصيلاتش در قم با نهضت ملي شدن صنعت نفت، به خوبي جريانات سياسي داخلي و منطقه‌اي و كشمكش‌هاي قدرت‌هاي بزرگ بين‌المللي را شناخت و با ظرافت به تحليل آنها پرداخت.

از همين رو همواره موضعي ضد استبدادي و ضد استعماري داشت و طلاب جوان را هم در اين حال و هوا تربيت مي‌كرد.

از يادگاري‌هاي او مي‌توان به تشكيل و تاسيس حوزه علميه جعفريه رستمكلا و تربيت بيش از 4 هزار طلبه، عالم، خطيب، حاكم و مبلغ اشاره داشت.

اين عالم رباني در 26 اسفندماه 1380 مطابق با دوم محرم الحرام 1423 هجري قمري در 70 سالگي بر اثر بيماري در بيمارستان امام خميني(ره) ساري جان به جان آفرين تسليم كرد.

پس از وي آيت الله محمد جواد ايازي فرزند بزرگش مسئوليت حوزه علميه جعفريه رستمكلا را بر عهده گرفت و در اين مكان علمي و عملي در حال حاضر 10 استاد مجرب و200 طلبه از استان‌هاي مختلف در مقاطع مقدمات، سطح و خارج به‌طور شبانه روزي فعاليت مي‌كند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.299 seconds.